Większość samochodów po 2000 roku produkcji wyposażona jest w szkła plastikowe reflektorów
Man in a garage. Worker polish a car.

Polerowanie to nie wszystko

Większość samochodów po 2000 roku produkcji wyposażona jest w szkła plastikowe reflektorów. Jest to właśnie główną przyczyną naprawdę szybkiego matowienia powierzchni chociażby od owadów czy też od piasku. Na samej powierzchni reflektora widnieją mikro pęknięcia, które do tego zmniejszają samą przejrzystość szkła. Niestety sama wymiana reflektora jest ogromnym kosztem i to nawet gdy zdecydujemy się na tańszy zamiennik. Na pewno świetnym rozwiązaniem będzie polerowanie reflektorów Poznań.

Jednak musimy mieć świadomość, że polerowanie po woli zaczyna być drogą usługą. Problem jednak tkwi w tym, że większość osób, które to robią nie stosują kompletnie po wypolerowaniu impregnacji szkła. Wzmocnienie samej powierzchni znacznie wydłuży żywotność reflektora oraz także pozwoli na jego eksploatację dalszą. Niestety musimy brać pod uwagę to, że matowienie będzie znów powstawać razem z ilością pokonywanych przez nas kilometrów. Nowy reflektor zawsze jest zaimpregnowany. Chodzi właśnie o to, aby nie nastąpiło matowienie się powierzchni.

Jeśli na naszym reflektorze występują mikro pęknięcia, to starajmy się je od razu usunąć. Może to wpłynąć na sam czas wykonywania usługi. Reflektor nie jest z auta wymontowywany na czas całej operacji, jest aczkolwiek taka możliwość, jeśli sam w sobie reflektor ma kształt mocno skomplikowany. Polerowanie z kolei polega na dokładnym wyszlifowaniu oraz wyrównaniu powierzchni szkła za pomocą ściernego papieru. Gradacja jest dobierana w sposób proporcjonalny do samego poziomu uszkodzenia powierzchni. W czasie trwania procesu jest ona zwiększana. Po wyrównaniu powierzchni przy pomocy papieru zaczyna się polerowanie przy pomocy polerskiej pasty, która ma konsystencję dosyć ścierną oraz z czasem się przechodzi do lekko ściernej.

Car obraz autorstwa prostooleh - www.freepik.com